Ze investeerden in een kwalitatieve website en lanceerden hun volledige gamma online op www.autobat.be.
Geïnteresseerden kunnen online voor elk product een aparte offerte aanvragen. Het enige wat hen nog restte was hun assortiment naar hun belangrijkste B2B-doelgroep te brengen. En dat is waar Miles&Mates in beeld komt.
Om hun B2B publiek te bereiken en Autobat's online aanwezigheid te vergroten, raadden wij hen Google Ads aan. Op die manier zouden ze de bedrijven bereiken die op zoek zijn naar batterijen.
Na een grondige keyword analyse en een korte cursus batterijen van manager Jurgen, gingen we aan de slag in Google Ads. We vertaalden het uitgebreide aanbod van Autobat naar advertenties die zowel hun productcategorieën als expertise naar voren brachten.
We lanceerden de campagnes, en het resultaat? Door continue optimalisaties van onze marketeers kon Miles&Mates het totaal aantal offerteaanvragen op de website met 61% verhogen. Ook slaagden we erin de kosten per aanvraag via de Google Ads campagne te halveren. Van zo’n resultaten word je gelukkig, toch?
Om de online merkaanwezigheid van Autobat verder te versterken, stelden we Jurgen voor om ook een paar Facebook-advertenties te lanceren. Zo zetten we traffic- en remarketingcampagnes op om potentiële klanten uit de B2B-doelgroepen bekend te maken met het merk Autobat en hun gamma batterijen.
De bestaande klanten houden we op de hoogte via e-mailmarketing. Elke maand ontvangen ze een nieuwsbrief met nieuwe producten, aanbiedingen en promoties. Op die manier blijft Autobat aanwezig in elke fase van de customer journey.