Hard selling & cold calling is niet meer voldoende om klanten en nieuwe medewerkers te binden en aan te trekken. Aandacht krijgen van jouw doelpubliek en omzetten in vertrouwen vraagt een nieuwe en duurzame aanpak voor je bedrijf.
Een sociale media plan uitwerken voor Facebook is anno 2023 steeds minder zinvol. Aangezien je content vandaag aan minder dan 6% van de volgers van je Facebook- bedrijfspagina getoond wordt, ligt het rendement van je inspanningen hier bedroevend laag.
Het snelst groeiende platform volgens de Vlaamse Digimeter? TikTok! En neen, tegenwoordig draait het hier helemaal niet meer om gewoon meer om “dansjes” en gekke video’s. Dit cliché is al lang verleden tijd: steeds meer bedrijven dompelen zich met succes in de wereld van TikTok.
Waarom? Omdat dit het platform bij uitstek is om organisch te scoren. Het algoritme geeft accounts zonder grote volgersaantallen een kans om snel en efficiënt mensen met interesse in jouw bedrijf te bereiken.
TikTok is niet enkel het platform voor de GenZ's (7-22 jaar), maar je bereikt er ook millenials (23-38 jaar), GenX (39-54 jaar) en zelfs boomers (55-73 jaar)!
Dat je klanten op TikTok aanwezig zijn is een feit, het zou zonde zijn om hier niet op in te zetten omdat je nog niet over de kennis bezit. Net zoals Instagram misschien ooit een grote stap was om op te nemen in je bedrijfscommunicatie, is het moment aangebroken om te starten met TikTok. Wacht dus niet meer te lang om pionier te zijn.
Wist je dat TikTok zelf jouw doelpubliek voor je uitzoekt? Jij moet enkel focussen op het maken van content! Vraag je je nu af: Welke content? Hoe vaak moet ik posten? Hoe maak ik een goede video? Wat zet ik in de caption? Hoe zit het met #'s?
Dan is onze TikTok Academy echt iets voor jou!
- Isabelle Trikolas
Schrijf je in voor één of beide sessies van onze TikTok Acadamy.
Sessie 1 zal doorgaan op 8 november 2023 van 9h tot 13h.
Sessie 2 zal doorgaan op 16 november 2023 van 9h tot 13h.
TikTok en instagram in cijfers: waarom zou je als bedrijf op deze kanalen inzetten?
TikTok 101: walkthrough door de TikTok app, welke content werkt op TikTok?
The TikTok algorithm explained, hoe verschilt dit van het Instagram algoritme?
Leer je content differentiëren (wat post ik op TikTok en wat op Instagram).
Hoe optimaliseer ik mijn Instagram en TikTok profiel? Captions en hashtags anno 2023, wat werkt er nu nog echt?
Intro tot TikTok advertenties: wat kun je tot nu toe met TikTok ads? Welke formaten kun je gebruiken? Hoe moet mijn advertentie eruit zien om goed te presteren?
Ready set go! Hoe maak ik een TikTok video in de app? Een introductie tot alle beschikbare features op het platform.
Content recycleren doe je zo: welke apps heb je nodig om efficiënt video-content te maken en te bewerken? Een korte rondleiding in de must-have bewerkingsapps!
Mijn video is klaar, hoe zorg ik ervoor dat deze zo optimaal mogelijk wordt opgenomen door het tiktok algoritme? En kan ik video’s hergebruiken voor andere kanalen?
The real deal: samen gaan we aan de slag met het filmen van enkele video’s zodat je vertrouwd geraakt met de app.
Quickly and efficiently build the materials you need to support your inbound marketing strategy. Drag and drop building blocks including testimonials, forms, calls-to-action, and more.
Je kan het volledige TikTok Academy programma volgen, of je inschrijven voor één van de twee sessies.
In beide gevallen ontvang je het volgende:
Persoonlijke adviezen volledig op maat
(contentbrainstorm voor je video's op TikTok en Reels)
Opvolging consultancy videocall (1u) met Yana Scheymans voor al jouw vragen (TikTok en Reels Unlocked Q&A)
Anatomie van een TikTok-caption + tips voor hashtags
Een gezellig ontbijt met drankjes
En dat in synergie met de andere deelnemers @inspiratieruimte
Miles & Mates Hasselt, zodat jullie ook samen kunnen klankborden over je brand en business.
Prijs is excl. btw
Het volledige programma (op 8 en 16 november).
Met KMO Portefeuille (30%) betaal je slechts €693 excl.btw.
Prijs is excl. btw
Indien je enkel sessie 1 (8 november) of sessie 2 (16 november) wenst te volgen.
Met KMO Portefeuille (30%) betaal je slechts €413 excl.btw.
Schrijf je hier in voor de TikTok Academy of één van de afzonderlijke sessies, vraag een vrijblijvende offerte voor onze In-Company TikTok-/Instagram trainings, of zet je op de wachtlijst voor een volgende editie van de TikTok Academy indien de voorgestelde datums niet passen.