Een omzetstijging van 61,1% voor JB Couture

In de zomer van 2021 kwam Jessica van JB Couture op verkennend gesprek in ons oude kantoor in Hasselt. En zoals je als vrouw de klik met een bruidsjurk onmiddellijk voelt, zo voelde wij ook onmiddellijk de klik met Jessica.

De coronapandemie had bij JB Couture een hobbelig parcours teweeggebracht door uitgestelde huwelijken en dus ook bruidsjurken die uiteindelijk niet besteld werden. Jessica besloot de koe bij de horens te vatten en hulp in te schakelen van een externe partner. Ze runt niet enkel haar zaak alleen, haar passie voor bruidsmode is ook de grondslag voor haar eigen collectie, JB Couture bruid en suite.

JB Couture verder op de kaart zetten? Enter Miles & Mates!

Een eerste evident kanaal voor Jessica om mee te starten, was Google Ads. Na een uitgebreide zoekwoordanalyse bleek dat er al heel wat grond te winnen viel door in te zetten op SEA. Het conversiedoel was helder: een contactopname om zo te leiden tot een pasafspraak. September 2021 gingen we van start en na 4 maanden optimalisatie & machine learning daalde onze CPL al met 48%. Al een mooi resultaat, maar we zagen nog ruimte voor verbetering.

Voor ons lag de grootste win bij het verbeteren van de landingspagina’s op de website. En dat bracht ons naadloos bij een nieuw project samen…

Na een half jaar samen campagne voeren kenden we de noden van Jessica perfect en wisten we welke verbeteringen er nodig waren om de Google Ads nog beter te laten draaien. In september 2022, exact een jaar na de start van onze campagnes, leverden we een nieuwe, frisse website op. 

Landingspagina’s afgestemd op de campagnes, een warme look & feel met nadruk op Jessica’s persoonlijke aanpak en een verbeterd formulier om pasafspraken te boeken. Resultaat? De kost per conversie daalde opnieuw met 50%, wat tot een totale daling leidde van 75%. 🚀

Meer aanvragen leiden tot uitbreiding

De groei van JB Couture was al snel te zien in de winkel. Jessica voerde een transformatie uit in haar boutique om van twee naar drie paskamers te gaan, om zo hoofd te kunnen bieden aan de stijgende aanvragen. Meer ruimte betekent dus ook extra mankracht. Ook daar ondersteunen we Jessica graag in.

We stelden voor om via Meta Lead Ads een vacaturecampagne op te zetten om zo haar openstaande vacatures voor sales assistent en naaister in te vullen. Eén maand en 49 leads later kon Jessica beide functies invullen met Tinne en Céline die hun weg gevonden hadden richting JB Couture via onze Meta ads. Met een kost per lead van €3,7 werd deze kortstondige zoektocht wederom een groot succes. Mid 2024 deden we deze oefening opnieuw met weer 2 nieuwe kanjers in het JB Couture team, Jara en Jessica. En dit dit keer zelfs met een kost per lead van € 2.46

We also said yes to the dress!

Deze samenwerking is er eentje voor in de boekjes. De manier waarop Jessica met haar klanten omgaat strookt 100% met onze visie. Warm, persoonlijk en transparant. Ze wist een omzetstijging van 61,1% te realiseren sinds 2022 en dat gebeurde dus niet zomaar. Van zomer 2023 t.e.m. zomer 2024 kwam 41% van de gemaakte afspraken uit onze campagnes en maar liefst 85% hiervan resulteerde in een aankoop. Wij geven de voorzet en Jessica kopt ‘m met gemak binnen!

Resultaten bereiken zoals JB Couture?

We go the extra mile for your digital marketing! We maken met plezier wat tijd vrij om samen te sparren over jouw uitdagingen en opportuniteiten.

Scroll naar boven
Spring naar de inhoud