Performance Marketing Academy

Word jij performance marketeer in slechts enkele maanden?

Word jij performance marketeer in enkele maanden?

Iedereen zoekt ze, elk bedrijf wil ze, maar niemand lijkt ze te vinden. Er is een nijpend tekort aan ervaren data-crunching digital performance marketeers!

En daar kan jij straks een verschil in maken.

Want met de Performance Marketing Academy specialiseer je je op slechts 10 weken tijd in een niche die de laatste jaren niet meer uit de marketing-wereld is weg te denken. Of je het nu growth hacking, growth marketing, digital marketing of online marketing noemt, elke organisatie heeft pientere koppen nodig om digitale campagnes en tactieken te lanceren en deze bij te sturen vanuit concrete Sales en Business KPI’s (eerder dan “zachte” marketing en brand awareness KPI’s).

Goesting om jezelf onder te dompelen in de wondere wereld van Performance Marketing, en jezelf te verrijken met de meest gezochte marketing skills van 2023?

Wat je leert in de Performance Marketing Academy

De performance marketing academy bestaat uit 5 modules (op maat aanpasbaar of uitbreidbaar), elk gepaard met een halve dag opleiding en een coach waar je tussentijds met je vragen terecht kan.

Module 1: landingspagina & lead magnets

Het eerste waar je als performance marketeer mee aan de slag moet kunnen, is het bouwen (of “engineeren” als je van dure woorden houdt) van een Aanbod en een Landingspagina.

In de eerste module leer je eigenhandig stap voor stap een WordPress Elementor template website opzetten en een goede Sales Pitch opbouwen op je eerste landingspagina.

Daarnaast leer je hoe je eenvoudig “Lead Magnets” verwerkt op een reeds bestaande bedrijfswebsite, en hoe een basis online marketing funnel eruit ziet.

In de twee weken volgend op deze module ga je je eigen landingspagina uitschrijven en opzetten, zodat je in de volgende modules je eigen performance marketing machine kan uitbouwen rond deze pitch.

Module 2: Tracking & Analytics toolkit

Naast een goede online pitch / landingspagina, heeft een performance marketeer nood aan een solide end-to-end tracking systeem. In mensentaal: hij moet tot in de puntjes kunnen meten wat er gebeurt zodra hij zijn marketing machine in gang zet. Je leert daarom in deze module:

Hoe je eigenhandig op je landingspagina Google Analytics installeert (en hoe je Google Analytics best gebruikt), welke andere trackers je best installeert (Facebook Pixel en LinkedIn Insight Tag), hoe je via Google Tag Manager de meest voorkomende “data layers” instelt en beheert, hoe je een gratis Marketing CRM systeem als Hubspot kunt gebruiken om “conversies” te matchen met “leads” en de brug van kwantitatieve naar kwalitatieve tracking maakt & wat je kunt bereiken met reverse IP tracking tools zoals Leadinfo.

Module 3: Google Ads

Je landingspagina & tracking framework staan op poten. Tijd om trafiek te genereren. We starten met Google Ads, het grootste en meest gebruikte online advertentieplatform (met meer dan 183 miljard euro advertentie-inkomsten wereldwijd alleen al in 2021).

In deze module leer je een gerichte zoekwoordanalyse uit te voeren en op basis hiervan een Google Search campagne uit te werken die past bij jouw pitch en doelgroep.

Je leert ook hoe je voordeel kunt halen uit het Google Display Network.

Module 4: Facebook & LinkedIn Ads

Het tweede grootste advertentienetwerk is Facebook Ads (met meer dan 183 miljard euro advertentie-inkomsten wereldwijd in 2021).

In de vierde module van de Performance Marketing Academy leer je je eigen Facebook Ads campagnes optimaal opzetten en beheren.

Daarnaast leer je de verschillen met het B2B Advertising netwerk van LinkedIn en zal je ook hierin je eigen campagnes leren creëren en controleren.

Module 5: Test, Learn, Optimize, Repeat

Wanneer je aan module 5 belandt, heb je idealiter reeds enkele weken aan campagnedata vergaard via Google Ads en/of Facebook Ads en/of LinkedIn Ads (en eventuele secundaire traffic generators).

Je zal in deze laatste module leren hoe je het proces van aanhoudende analyse en optimalisatie stuurt om steeds slimmere en rendabelere marketingcampagnes te voeren.

“Social media is not a media. The key is to listen, engage, and build relationships.”

– David Alston

Voor wie is deze performance marketing academy?

Jij bent de geknipte cursist als je...

…al enige affiniteit (vanuit studie-achtergrond en/of werkervaring) hebt met marketing en advertising

…noties hebt van sociale mediagoogle analyticswebsitebeheer en email marketing             

…een grote interesse hebt in digitale marketing en online advertising, en hiermee zelf aan de slag wil kunnen

…een vlotte pen hebt en kunt werken met basistools voor grafisch ontwerp zoals Canva.com of Photoshop

…de wereld van (online) marketing je niet vreemd is, maar je wil hands-on je skills en autonomie hierin aanscherpen

PRAKTISCH

Wat mag je verwachten?

 

KMO Portefeuille: indien je als organisatie in aanmerking komt voor de KMO Portefeuille, dan kan je voor een Performance Marketing Academy traject op maat steun aanvragen bij de KMO Portefeuille onder het thema “Digitalisering – Software”. Je ontvangt van Miles & Mates praktische instructies voor een subsidieaanvraag bij bevestiging van je inschrijving, en kunt steeds bij ons terecht voor vragen over de KMO Portefeuille of je subsidieaanvraag.

Interesse?

Wil je meer weten over de mogelijkheid om een performance marketing academy of ander opleidingstraject op maat te volgen?

Neem zeker contact op voor meer informatie via 0477041616, jelle@milesandmates.be, of het formulier op deze pagina.

Je kan ook rechtstreeks een afspraak inplannen via https://meetings.hubspot.com/jwierdsma

    Scroll naar boven
    Spring naar de inhoud