Wervende employer branding campagnes voor Bonache

De warmste werkgever worden van België, dat is de missie en ambitie van het Antwerpse projectsourcingkantoor Bonache. Vandaag telt Bonache, met veel liefde en zorg, meer dan 130 medewerkers, vooral (maar niet uitsluitend) actief in Logistiek, IT, Administratie en Aankoop.

Uitdaging

Het aantal vacatures die Bonache probeert in te vullen stijgt aan een hoog tempo, en overstijgt steeds vaker de hoeveelheid beschikbare werkzoekenden in de markt. Dus stelde Bonache ons in 2022 de vraag of er niets was dat we konden doen om hen te helpen in hun continue zoektocht naar vers talent.

Oplossing 1: een grotere en gerichtere online visibiliteit

Eerst en vooral werkten we voor Bonache een online strategie uit waarbij we enerzijds via gerichte Google zoekadvertrenties extra instroom naar de openstaande vacatures van Bonache genereerden, en anderzijds via Facebook, Instagram en LinkedIn Advertenties de visibiliteit van Bonache als werkgever en van de specifieke vacatures verhoogden.

Oplossing 2: georganiseerde job events

Naast het verbeteren van de online aanwezigheid, hebben we Bonache ook geholpen bij het promoten van de allereerste Bonache-jobdagen. We hebben hiervoor gerichte campagnes opgezet op sociale media en e-mailcampagnes om de doelgroep te bereiken en hen uit te nodigen om deel te nemen aan deze evenementen.

Oplossing 3: Academy’s & Coaching

Maandelijks zitten we samen met enkele Marketing & Recruiting collega’s van Bonache om de lopende en volgende campagnes te bespreken en learnings te delen omtrent de resultaten van onze acties.

Naast een continue coaching en bijsturing hebben we één van de Bonache-collega’s via een LinkedIn Academy en een TikTok Academy traject de kneepjes van het vak geleerd zodat hij efficiënt zélf aan de slag kon met de verschillende sociale mediakanalen van Bonache.

Met als resultaat..

Dankzij onze inspanningen heeft Bonache hun online zichtbaarheid verbeterd én zijn ze erin geslaagd om in Q1 2023 maar liefst 160% méér sollicitanten aan te trekken dan twee jaar eerder (en maar liefst 80% meer dan Q1 2022). Dankzij een samenwerking gebaseerd op continu experimenteren, leren en bijsturen, weet Bonache het hoofd te bieden aan de stijgende talentschaarste en door weer en wind te blijven groeien.

Teamwork makes the dream work

Een eervolle vermelding is op zijn plaats voor Mast Agency en Epic Frame die de groei van Bonache mee hebben ondersteund dankzij een succesvolle rebranding en contentstrategie (applaus aan Bert, Raisa & Sofie van Mast!) en een reeks geweldige videoproducties (applaus aan Brecht, Michiel en Wienert van Epic!). De constructieve samenwerking tussen de verschillende partijen bleef niet onopgemerkt en werd in 2022 opgepikt in Bedrijvig Limburg (editie november 2022, blz 26-27)

In totaal hebben we gezorgd voor een stijging van 137% in het aantal nieuwe websitebezoekers in het eerste kwartaal van 2023 tegenover hetzelfde kwartaal in 2021. 

We konden ook ons steentje bijdragen in het verhogen van het aantal sollicitanten. Hier zorgden we, de afgelopen 2 jaar, samen voor een procentuele toename van 161% in het aantal sollicitanten die op gesprek kwamen bij Bonache. 

Employer branding zoals Bonache?

We go the extra mile for your digital marketing! We maken met plezier wat tijd vrij om samen te sparren over jouw uitdagingen en opportuniteiten.

Scroll naar boven
Spring naar de inhoud