Emails die aanspreken voor Payconiq
De beroemde betaaldienst die ervoor zorgt dat je probleemloos een shirt, krant of chocoladereep kan kopen, doet er ook alles aan om het leven van hun handelaars zo makkelijk mogelijk te maken. Van inschrijving tot opvolging zoekt Payconiq naar manieren om zo duidelijk mogelijk te communiceren met hun klantenbestand.
Miles&Mates kreeg de opdracht om het digitale mailverkeer te analyseren en te automatiseren. En ja, duizenden handelaars en tientallen scenario’s stroomlijnen tot een duidelijke flow was even uitdagend als je zou denken.
Van activeren naar feliciteren
De eerste campagne bestond eruit om leven in de brouwerij te brengen bij aangesloten handelaars die al een tijdje geen gebruik meer hadden gemaakt van Payconiq. Tijdens het remediation project gingen we met een reeks e-mails in gesprek met de handelaars om te kijken of we ze terug konden activeren. Het was een groot succes. Het doel was om een activation ratio van 2-3% te behalen, maar we hebben uiteindelijk een effectieve activation ratio van 4,8% behaald. Dat verdiende een klein groot feestje!
En over feestjes gesproken...
Vervolgens was het tijd om een happy-flow uit te werken. Want de handelaars die het al langer goed doen, verdienen ook alle appreciatie. We bepaalden key moments voor een welgemeende dankjewel. Bijvoorbeeld bij de miljoenste transactie, voor de topgebruiker of het eerste jaar als handelaar bij Payconiq. Op deze momenten werden de handelaars digitaal in de watten gelegd. En aan de open rates te zien, zijn de handelaars ook blij met dit gebaar!
E-mailmarketing zoals Payconiq?
We go the extra mile for your digital marketing! We maken met plezier wat tijd vrij om samen te sparren over jouw uitdagingen en opportuniteiten.