Sales Automation
Koude telefonische prospectie is voltooid verleden tijd.
Neem jij graag de telefoon op om koud te prospecteren? Wij ook niet. Dus ontwikkelden we een methode om automatisch Leads te genereren.
Hoe werkt Sales Automation?
Sales Automation is een geautomatiseerd proces dat via LinkedIn en E-mail het ijs breekt bij prospects uit je doelgroep, en hen pas daarna op een bellijst plaatst.
Wanneer je deze leads telefonisch opvolgt hebben ze dus al contact met je gehad en zijn ze daardoor ontvankelijker voor je verhaal, zonder dat je zelf effectief al tijd in hen hebt moeten investeren.
Stap 1: list building
Via LinkedIn Sales Navigator wordt er een lijst verzameld van prospecten in jouw specifieke doelgroep.
Hoe specifieker de link tussen jouw sales pitch en de geselecteerde doelgroep, hoe effectiever je sales campagne.
Stap 2: LinkedIn Automation
Er worden automatisch connectieverzoeken verstuurd naar de geselecteerde doelgroepen (aanvaarding van koude connectieverzoeken ligt gemiddeld tussen 20% en 40%). Na aanvaarding wordt er een tweede bericht verstuurd om te bedanken voor de connectie en een eerste ijsbreker. Afhankelijk van jouw situatie kan de ijsbreker al een stukje van je pitch zijn, of een weggever/binnenkomer om vertrouwen te winnen.Stap 3: Email Automation (optioneel)
In de meeste gevallen kunnen de emailadressen van de geselecteerde prospects in kwestie achterhaald worden, dus kan er een eerste email verstuurd worden met verwijzing naar de connectie op LinkedIn.
Afhankelijk van de situatie bevat de eerste email een binnenkomer/weggever, of een stukje van het pitch-verhaal.
Stap 4: telefonische opvolging
Via Automation technologie wordt een lijst aangelegd van alle prospects die bovenstaande stappen doorlopen hebben, met hun telefoonnummer (of het telefoonnummer van hun bedrijf/organisatie).
Wanneer je hen nu aan de lijn krijgt kan je alle vervelende intro’s skippen en verwijzen naar het LinkedIn- en Email-berichtje en of ze die goed ontvangen hebben.
Niet alleen verloopt je telefonische prospectie vlotter en warmer, het vertrouwen en de gunfactor liggen vele malen hoger dan wanneer je iemand bespringt met een klassieke “cold call”.
Vraag nu een gratis Sales Automation demo aan
Sales Automation is een ongelofelijke troef indien je naar meer leads op zoek bent.
De succesratio hangt uiteraard nog steeds af van de kracht en relevantie van je pitch, maar ook daarin denken we graag met je mee.
We tonen je met plezier hoe we Sales Automation succesvol toepassen voor onszelf en onze klanten, en nemen je mee in een gratis brainstorm over jouw eigen sales strategie en hoe je met Automation jouw groei en succes kunt versnellen.